Zespoły osiągają najlepsze wyniki, kiedy ich członkowie potrafią ze sobą rozmawiać, rozumieją swoje potrzeby i potrafią wyrażać opinie, także te trudne. Brak umiejętności komunikacyjnych prowadzi do konfliktów, spadku motywacji i utraty potencjału. Dlatego inwestycja w rozwój relacji w zespole to nie „miękki dodatek”, ale fundament współpracy. 

Dobra komunikacja to nie tylko wymiana informacji. To fundament zaufania, zaangażowania i efektywności. Dlatego inwestycja w rozwój umiejętności interpersonalnych pracowników szybko przynosi realne korzyści - od lepszej atmosfery w zespole po wzrost efektywności organizacji.

 

Zakres tematyczny szkolenia

Szkolenia z komunikacji i relacji interpersonalnych łączą diagnozę potencjału Uczestników z praktycznymi ćwiczeniami. Pracujemy warsztatowo, wykorzystując facylitację, myślenie wizualne, tutoring i elementy coachingu. W programie pojawiają się m.in.:

  • różnorodność pokoleniowa i osobowościowa w Zespole,
  • bariery komunikacyjne i sposoby ich przełamywania,
  • sztuka udzielania informacji zwrotnej,
  • wartości i sens wykonywanej pracy jako spoiwo Zespołu.

 

Cele i wartości szkolenia

Nasze warsztaty stawiają na praktykę i doświadczenie, a każdy Uczestnik wychodzi z gotowymi narzędziami, które może wykorzystać od razu. W trakcie szkolenia Uczestnicy:

  • poznają siebie, swój styl komunikacji, działania i myślenia,
  • nauczą się rozpoznawać różne typy osobowości i role w zespole,
  • przećwiczą sposoby radzenia sobie z barierami komunikacyjnymi,
  • odkryją, jak udzielać trudnej informacji zwrotnej w sposób konstruktywny,
  • wzmocnią relacje i poczucie wspólnoty,
  • zrozumieją, jak budować motywację i wartości w codziennej pracy.

 

szkolenia biznesowe

 


 

 

Efekty szkolenia

Szkolenie z komunikacji i relacji interpersonalnych daje uczestnikom praktyczne umiejętności, które od razu można wykorzystać w pracy. Dzięki ćwiczeniom i refleksji nad własnym stylem działania, pracownicy:

 

  • lepiej rozumieją siebie i innych,
  • uczą się rozpoznawać i doceniać różnorodność osobowościową w Zespole,
  • rozwijają umiejętność zadawania pytań i aktywnego słuchania,
  • potrafią konstruktywnie udzielać i przyjmować informację zwrotną,
  • wzmacniają swoją odporność na stres w trudnych rozmowach.

Wymierne korzyści dla organizacji

Szkolenie poprzez swoje efekty daje wymierne korzyści dla organizacji, do których zaliczyć można m.in.: 

Efektem końcowym jest nie tylko usprawnienie komunikacji, lecz także trwała zmiana postaw, która wzmacnia relacje w zespole i buduje poczucie sensu wspólnej pracy.

 

  • większe zaangażowanie pracowników, którzy czują się dostrzeżeni i wysłuchani,
  • spójniejsze Zespoły, które sprawniej realizują projekty i szybciej rozwiązują konflikty,
  • lepszą atmosferę pracy, sprzyjającą kreatywności i wymianie pomysłów,
  • niższe koszty rotacji i absencji – bo ludzie chętniej zostają w miejscu, gdzie panuje kultura dialogu.

 


Techniki szkoleniowe

Pozwalają one na angażowanie Uczestników, utrzymywanie ich atencji i długofalową aktywność podczas spotkania. Podczas moich szkoleń i spotkań stosuję takie techniki jak:

  • myślenie wizualne i rysunek,
  • tutoring i elementy coachingu,
  • metodykę design thinking,
  • action learning,
  • warsztatowy tryb szkoleniowy,
  • narzędzia do interakcji live.

 Badania Zespołów

Podczas szkoleń prowadzę badania i diagnozy Zespołów z wykorzystaniem testów na rodzaje osobowości, style interpersonalne, style myślenia i działania, role w zespole i predyspozycje zawodowe. Dzięki tej wiedzy nie tylko manager zarządza bardziej świadomie i deleguje zadania z wykorzystaniem tej wiedzy, ale także poszczególni członkowie Zespołu lepiej ze sobą współpracują, rozumiejąc się wzajemnie.

 

Diagnoza przed szkoleniem

Zanim przeprowadzę szkolenie dokonuję diagnozy organizacji i szkolonego zespołu. Ma to znaczenie w kontekście wspólnego (z managerem) określenia celu szkolenia i dopsowania go do potrzeb danej organizacji/zespołu.

Diagnoza i poznanie Uczestników szkolenia sprawia, że jest ono skrojone zgodnie z potrzebami i zyskuje wyższy stopień efektywności i skuteczności. Nie są to więc rozwiązania pudełkowe, a dedykowane, spersonalizowane produkty, urzeczywistniające koncepcję user experience i customer experience.

Zadbaj już dziś o rozwój swoich pracowników, a zadbasz o rozwój swojej firmy. Podczas rozmów wstępnych wsłuchamy się w Twoje potrzeby i zaproponujemy adekwatną tematykę szkolenia, zharmonizowane metody i narzędzia podnoszenia umiejętności i kwalifikacji Twojego Zespołu.

dwie osoby na krzesłach, tablica na pierwszym planie

 

Zainwestuj w relacje – zainwestuj w rozwój

 Lepsza komunikacja to lepsza współpraca. A lepsza współpraca to większy sukces organizacji.
Zapraszamy do kontaktu i stworzenia programu dopasowanego do Twojego zespołu:

anita@kubanekconsulting.pl tel.: 573-934-621

  


Zobacz opinie Uczestników i Klientów