Marketing, PR, Social Media

Public Relations
(Relacje z otoczeniem biznesu)

Czy wiesz, że informacje o Twojej firmie oparte są w dużej mierze na opiniach osób / firm / instytucji z Twojego otoczenia?  Świadomość tego faktu pozwoli Ci świadomie kreować i budować pozytywne relacje z zarówno bliższym jak i dalszym otoczeniem Twojego biznesu. Pielęgnowanie tych stosunków z otoczeniem prowadzi do pozyskania jak największej liczby klientów, zwolenników i sojuszników.

Jak możesz zbudować / pielęgnować te relacje? Poprzez:

  • dbałość o komunikację wewnętrzną – tzw. wewnętrzny PR,
  • prawidłowe i nienachalne relacje z mediami (media relations),
  • systematyczne monitorowanie zarówno lokalnych jak i krajowych mediów (prasa i Internet),
  • wspieranie młodych naukowców, sportowców poprzez ich sponsorowanie,
  • wdrożenie w firmie zarządzania kryzysowego (crisis management),
  • spójną i jednolitą identyfikację wizualną firmy, produktu i usługi oraz konsekwentne jej przestrzeganie (corporate identity),
  • budowanie wizerunku dobrego i pożądanego pracodawcy (employer branding),
  • organizację imprez, spotkań (eventów) zarówno wizerunkowych, sprzedażowych jak i społecznych,
  • dbałość o relacje z inwestorami (investors relations),
  • nowy trend – pozytywne relacje z blogerami (influencer marketing).

 

Social Media Marketing
(Marketing w mediach społecznościowych)

Powszechny dostęp do Internetu diametralnie zmienił sposób komunikowania się instytucji, grup społecznych i indywidualnych użytkowników. Mobilne technologie i platformy komunikacyjne przekształciły tradycyjne porozumiewanie się w interaktywny dialog. Dziś bycie w kontakcie to bycie online. Zwłaszcza jeśli chodzi o najmłodsze pokolenie (pokolenie Z i Milenialsów).

Zmiany te dotarły również do firm, które aby nie zginąć z pola widzenia muszą dostosować swoje kanały informacyjne do zmieniających się trendów. Dziś social media to naturalne miejsce wymiany informacji, opinii oraz multimediów. Wykorzystaj ten potencjał do promocji swojej firmy, produktów i usług. Zdobywaj uwagę użytkowników, generuj ruch internetowy na Facebooku, Linkedin, Twitterze czy Youtube. Pamiętaj również o blogach, na których możesz promować swoje produkty i usługi.

Badania dowodzą, że media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w działaniach promocyjnych i marketingowych, co jest spowodowane łatwością dostępu do informacji, szybkością ich dystrybucji czy rozmaitością form ich przekazania.
Nie bagatelizuj roli social media w Twoim biznesie. Dostosuj te narzędzia do Twojej branży. Docieraj do określonej przez Ciebie grupy odbiorców i obniż koszty działań promocyjnych.

Marketing

Marek Staniszewski określił marketing jako filozofię działania. Trudno nie zgodzić się z tą opinią. Marketing to nie tylko przypisane strukturalnie kompetencje określonych osób w określonych działach. To koncepcyjne i twórcze myślenie, to otwarta postawa i szeroka optyka. Marketingu nie można ująć w określone ramy, wyznaczyć kategoryczne granice działań, sprowadzić do poziomu kosztu.

Trendy optymalizacyjne prowadzą bardzo często do mylnego pojmowania strategii i działań marketingowych jako niewymiernych, kosztownych, zbyt dalekosiężnych.

Jeśli zrozumiesz, że - jak to ujął Marek Staszewski - marketing powinien zająć centralne miejsce w Twojej strategii, zaczniesz dostrzegać w nim potencjał a nie koszt.

Pamiętaj też, że marketing stoi w zupełnej opozycji do sprzedaży – utożsamianie tych działań jest błędem, ze względu na odmienność orientacji i podejścia.
Otwórz się na marketing, a przyniesie Ci on wymierne korzyści.

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.
zamknij [x]